21 Temmuz 2010

Fazıl Say ve Türk Halkı

Uzun zamandan beri kendime verdiğim sözden dolayı çok canım istediği zamanların haricinde hiçbir şekilde ne yazılı ne görsel ne de sanal alemde haberleri izlememeyi tercih ediyorum. 
Geçen gün facebookta gelen ve Fazıl Say'ı eleştiren bir yazıdan sonra dikkatimi çekti. Dahi çocuk yine yapacağını yapmış ve muhalefetini koymuştu: "Türk halkının arabesk yavşaklığından nefret ediyorum."
İlk okuduğumda içim bir garip oldu,çünkü bu gariban yazar (! - arabeskçe takılmak istedim) gençlik dönemlerini en koyu arabesk parçalarla geçirmişti. Ferdi Tayfur ilk sahip olduğum hediye bir kaset (teşekkürler Onur) ve İbrahim Tatlıses'in Mavi Mavi albümü ise para vererek aldığım ilk albümlerdi. Sonrasında bazan dertler derya olmuş ben bir sandalın içinde, bazan bir sabahçı kahvesinde günü karşılamıştım. Bazan sevdiğimi 14 yaşındaki yeğeninden kıskanmış bazan Bergen'in kezzabıyla yanmıştım. Bu yüzden içim garip oldu.
Sonrasında Say'ın yazısını okudum.
"Arabesk müzik, arabesk yaşam tarzının betimlemesidir. Aydınlığın, çağdaşlığın ve öncülüğün, sanatçılığın sırtına külfettir. Emek karşıtıdır, duyarsızlıktır ve yaratamamaktır! Etik dışı “yalan dolanla” doludur. Ortadoğu işi, 3. sınıf, acındırmaca, tembellik, yeteneksizlik, rant, çamur, muallaklıklar üzerinden yaşar. Arabesk müziği yapan yapsın! Bu sayfaya tek gık diyeni yukarıdaki sebeplerden hemen atacağım! Türk halkının arabesk yavşaklığından utanıyorum, utanıyorum, utanıyorum!”
İlk okuduğumda sert buldum ancak her kelimesinde sonuna kadar haklıydı Dahi Çocuk. Yıllarca halkımıza arabesk bir yaşam tarzı benimsettiler, Halkı kaderci bir zihniyetin uşağı haline getirdiler. Türk insanını acıdan beslenir hale getirdiler. Yaptılar, ettiler ...
Yüzyıllardır getirdiğimiz insani değerleri yok ettiler, dilimizi yok ettiler sonuçlarını hepimiz yaşıyoruz görüyoruz. Eğitim içerisinde olduğum için en net gözlemleyebilenlerdenim. 
Arabesk yaşam tarzını halkımızın sanki gerçekten isteğiymişcesine arz-talep meselesine indirgediler. Arabesk kültürün genel yayılımına baktığımızda 80' lere denk gelmesi sizce çok manidar değil midir?
Olaya böyle bakıldığında gel de hak verme Dahi Çocuğa... Ayrıca bu konuşmayı twitter' da yazmadan çok daha önceden de yapmış hemde 2002 yılında.
Bazı paylaşım sitelerinde eleştirilere baktım ve aslında Say'ın ne kadar haklı olduğunu gördüm. Birçok kişi gerçekten cümleleri anlamadan kendilerince yorumlara kalkışmışlar aynen Ahmet Hakan gibi. Ne yazık ki, Hakan, Türkiye'nin en çok satan gazetelerinden birinde kocaman bir köşeye sahip. Birçoğu da Say'ın yaptığı Klasik Müziğe laf atmışlar. Yapacak fazla birşey yok arabesk beyinlerden fazlaca bir yorum beklenemezdi zaten.
Entellektüellik kavramı bile ülkemizde yerlerde sürünüyor. Sanatçı dediğimiz insanlar toplumlarının önünde olan insanlardır. Ülkenin yüz akları ve dışarıda en büyük temsilcileridir. Ha yok bizi Davutoğlu dışişleri bakanı olarak çok iyi temsil ediyor diyorsanız vuralım öldürelim Livaneli'yi, Say'ı, Biret'i, Pamuk'u, Yaşar Kemal'i, aynı Pir Sultan'ı Sabahattin Ali'yi ya da Nazım'ı öldürdüğümüz gibi.

genco erkal - fazıl say - nazım hikmet - yaşamaya dair
Yükleyen qp_747. - Yeni aile videolarını keşfedin.

1 yorum:

nilo dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.