2 Aralık 2010

Bu nedir???


Evet FC Barcelona-Real Madrid FC arasında oynanan ne olduğunu tam ifade edemeyeceğim futbol resitalinden bahsediyorum. Futbol maçı demeye bin şahit ister. Çünkü futboldan öte birşey izledik o gece ben ve milyonlarca futbol izleyicisi. Milyonlarca diyorum evet Milyonlarca, El Classico tüm dünyada milyonlarca izleyiciye ulaşan ve dünyanın tartışmasız bir numara derbisi...
Bir tarafta Kralın takımı ve armasında Kralın simgeleri bulunan Real Madrid, müzesinde olmayan kupası yok ve hatta en büyük kupalardan birden fazla olan dünyanın en büyük 5 kulübünden birisi, diğer tarafta 1899 yılında kurulmuş Katalonya özerk bölgesinin gururu ve diğer dünyanın 5 büyük kulübünden birisi. Kısaca Real Madrid FC "Krallıkla", FC Barcelona ise "Devrim" ve "Cumhuriyetle" özdeşleşmiştir. Hatta Barça için "Més que un club" yani bir kulüpten fazlası deniyor.
Barcelona ve Real Madrid arasındaki nefret tarihsel ve politik nedenlerle başlamış olsa bile şimdilerde ise rekabetin daha çok mali niteliklere sahip, reklam yapma telâşı, futbol endüstrisinin bu iki devinin arasındaki rekabetin en büyük yapıtaşlarından biri hâline geldi.
Kadrolarda  2 dünya karması çıkar. Kimi sayalım Messi, Valdes, Ronaldo, Mourinho, Guardiolla, Pique, Puyol, Alvez, Diarra, Ramos, Mesut, Pedro, Xavi, Inıesta, Higuain, Xabi Alonso, Casillas, Carvalho ve daha neler neler..
Bu kadro 29 Kasım 2010 da Camp Nou' da bir tarih yazdılar. Madrid için bir kabus ama geri kalan tüm futbol izleyicisi için muhteşem bir geceydi. Fanatik Barça'lı olduğum için söylemiyorum ama futbolun -bu tabirimi hoş görün ama- orgazm gecesiydi. Böyle bir maç izlemedim.
İşte bu yüzden diyorum o gece oynanan bir futbol maçından fazlasıydı.
Size orjinal dilinde El Classico...






Hiç yorum yok: